Etiketter

DIY Perleskål

























Vi blev spurgt om vi ikke kunne lave disse perleskåle,
så her viser vi hvordan man laver dem!

DU SKAL BRUGE:
Perler, olie, ovnfast skål (valgfri størrelse og en god idé med lidt flad bund), køkkenrulle.
























Først skal du putte lidt olie i skålen, og smøre det rundt med køkkenrulle.

























Så hælder du perler i skålen.
























Tryk dem ned og op af kanterne. (Læg gerne et ekstra par perler i bunden)
























Stil skålen i ovnen ved 200˚ i ca. 10 min. eller indtil perlerne er smeltet.
























Når du har taget skålen ud, stil gerne et lille glas oven på perlerne.
Det hjælper med at få en flad bund.
























Efter glasset har stået i lidt tid, kan du tage perleskålen ud med en kniv.
























Fæærdig! Du kan altid vælge at lave dem i forskellige farver! ;D
- Frida & Laura <3

7 kommentarer:

  1. Hej piger!
    Fantastisk BLOG! Jeg er helt vild med den! Super fede ting i laver. Har lavet flere af de ting i har lagt op på bloggen.
    Jeg har også været fast læser i længere tid. Håber på at i vil blive fast læser hos mig!

    http://lifeaslange.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Heej!
      Tusind tak for de søde ord! Vi er glade for at du kan lide vores blog, og de ting vi laver! :D
      Vi vil da meget gerne tjekke din blog ud!

      Knus fra os! <3

      Slet
  2. HEEJ super blog - jeg følger den! jeg tænker bare at det da ikke kan være så sundt at putte Hama perler i ovnen da der er nogle diftstoffer i perlerne? det er nogle rigtig flotte skåle men det er da ikke så sundt når det er der der skal være mad inde er det vel ? jeg skriver det fordi der på et tidspunkt var en debat om det med perleplder der skulle stryges og at det ikke var så sundt at indonde.... jeg ved det ikke men jeg tror bare ikke det er så godt selvom at de er super seje! ellers ... FED BLOG OG RIGTIG NICE TING I LAVER ! MVH MIIG :D

    SvarSlet
  3. Hej super fi n blog - jeg følger den! jeg kom bare til at tænke på at det da ikke kan være så sundt at putte Hama- perler i ovnen kan det vel? jeg kom til at tænke på det fordi at det på et tidspunke var en debat og hvorvidt det var sundt at indonde det der når man stod og stræg sine perleplader fordi at der jo er et giftstof i de perler! så hvordan kan det være at det er firt at putte dem i ovnen hvor ens man er? jeg ville nemlig rigtig gerne prøve at lave sådan en skål! men jeg ville bare lige høre hvordan det kunne lade sig gøre at det er okay at lave det i en ovn? - husk det er kun nysgærighed :D ellers super nice blog :D

    SvarSlet
  4. er det sundt at spise ad fra ovnen igen bagefter ? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym & Smølfen -

      Hvis man bare lader ovnen køle af, med låget åbent bagefter, sker der ikke noget ;)

      Slet
  5. Rigtig smart med at sætte et glas i bunden efter 'bagning', har nemlig selv kæmpet med at få bunden lige ;)
    - Lavede her forleden dag nogle lysestager af perler, hvis du kunne være interesseret:

    http://bandittens.blogspot.dk/2013/08/skakmat.html

    SvarSlet